Τα αντιοξειδωτικά στη διατροφή μας!

Τα αντιοξειδωτικά είναι τεχνητές ή φυσικές ουσίες που μπορεί να αποτρέψουν ή να καθυστερήσουν ορισμένες κυτταρικές βλάβες. Τα αντιοξειδωτικά βρίσκονται σε πολλά τρόφιμα, όπως φρούτα και λαχανικά, ενώ είναι διαθέσιμα και σε μορφή συμπληρωμάτων διατροφής. Ορισμένα από τα βασικότερα αντιοξειδωτικά είναι τα ακόλουθα:

• Βήτα-καροτένιο
• Λουτεΐνη
• Λυκοπένιο
• Σελήνιο
• Βιταμίνη Α
• Βιταμίνη C
• Βιταμίνη Ε

Τα λαχανικά και τα φρούτα είναι πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών. Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η κατανάλωση μιας διατροφής με πολλά φρούτα και λαχανικά μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης πολλών προβλημάτων στον οργανισμό, ενώ μπορούν αν γίνουν τα βασικά συστατικά για την καλύτερη εμφάνιση του δέρματος. Επειδή πολλές φορές όμως δεν λαμβάνονται οι απαραίτητες ποσότητες μέσω της τροφής τα φυσικά συμπληρώματα διατροφής είναι απαραίτητα για τη συμπλήρωση των κενών που μπορεί να προκύπτουν.
Κανονικές λειτουργίες του σώματος όπως η αναπνοή ή η σωματική δραστηριότητα και ορισμένες άλλες δραστηριότητες, όπως το κάπνισμα, παράγουν ουσίες που ονομάζονται ελεύθερες ρίζες, οι οποίες επιτίθενται στα υγιή κύτταρα. Όταν αυτά τα υγιή κύτταρα αποδυναμωθούν, είναι πιο ευαίσθητα, οπότε και είναι υπεύθυνα για τη κακή λειτουργία του οργανισμού. Τα αντιοξειδωτικά, όπως οι βιταμίνες C και Ε και τα καροτενοειδή, όπως η βήτα-καροτίνη, το λυκοπένιο και η λουτεΐνη, συμβάλλουν στην προστασία των κυττάρων από βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες.
Συγκεκριμένα έχουμε:
Καροτενοειδή
Μεταξύ των δεκάδων ουσιών που ανήκουν στα καροτενοειδή αυτές που ξεχωρίζουν είναι η βήτα-καροτίνη, το λυκοπένιο και η λουτεΐνη, γνωστές για τη συμβολή τους στη μείωση της δράσης των ελεύθερων ριζών, με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της μεταβολής των κυτταρικών μεμβρανών.
Βιταμίνη Ε
Η έρευνα έχει αποδείξει το ρόλο της βιταμίνης Ε στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού. Ο κύριος ρόλος της βιταμίνης Ε είναι ως αντιοξειδωτικό. Βοηθά το σώμα να προστατεύεται από τις βλάβες των κυττάρων που μπορεί να οδηγήσουν σε πλειάδα παθήσεων καθώς και στο γήρας. Η βιταμίνη Ε συνεργάζεται και με άλλα αντιοξειδωτικά όπως η βιταμίνη C, προσφέροντας έτσι ενισχυμένη δράση.
Βιταμίνη C
Ίσως το πιο γνωστό αντιοξειδωτικό, η βιταμίνη C προσφέρει ευρεία ποικιλία από οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας των κυττάρων του σώματος, βοηθώντας την παραγωγή κολλαγόνου (το συνδετικό ιστό που συγκρατεί τα οστά με τους μυς μαζί), ενισχύοντας τα τοιχωμάτων των αιμοφόρων αγγείων, ενώ είναι βασικό συστατικό για την απορρόφηση του σιδήρου και του φυλλικού οξέος από τον οργανισμό.
Εκτός από τα συμπληρώματα διατροφής αυτά τα συστατικά και πολλά ακόμα μπορούν αν βρεθούν και σε μία κατηγορία τροφίμων που χαρακτηρίζονται ως Υπερτροφές.

by supervitamin